e-Pembelajaran

Aktiviti e-Pembelajaran

Topik 1

1) Hasilkan dalam bentuk infografik dan buat dalam kumpulan mengenai

  • Gamification - Contoh yang boleh dibuat kepada pelajar di sekolah
  • Microlearning - Contoh yang boleh dibuat kepada pelajar di sekolah
HPK1 (CLO1)
(C3, HP2, KKG1)

Topik 2

1) Hasilkan satu RPH berdasarkan model  ASSURE bagi melaksanakan pengajaran dan pembelajaran untuk 60 minit mengikut matapelajaran major (kerja kumpulan).

2) Bincangkan dalam kumpulan dan sediakan slide mudah untuk dikongsi bersama rakan. 

  • Apakah yang boleh dicapai dengan menggunakan teknologi ini (pilih salah satu teknologi utk dibahaskan)
  • Bagaimanakah ia akan memberikan perbezaan kepada pembelajaran pelajar saya?
  • Bagaimana jika saya tidak menggunakan teknologi?
  • Sejauh manakah kemampuan saya dan pelajar saya untuk menggunakan teknologi ini?
  • Berapa banyak masa yang perlu saya gunakan untuk hasil dan gunakan teknologi?
HPK1 (CLO1)
(C3, HP2, KKG1)

Topik 3

1)  Bina dalam video Tiktok secara 4/5 ahli berkumpulan. Lakukan satu perbandingan tentang peralatan dan bahan media pengajaran sebelum dan selepas tahun 90-an dan nyatakan kelebihan dan kekurangannya 

HPK1 (CLO1)
(C3, HP2, KKG1)

Topik 4 

Bacaan tambahan untuk pelajar
https://www.mheducation.ca/blog/richard-mayers-cognitive-theory-of-multimedia-learning 

HPK2 (CLO2)
HP2, HP6, HP10, KKG5, KMD4, KMU1) 

Topik 5 

Bincangkan proses pembinaan bahan Pembelajaran dan Pentaksiran dalam Talian berdasarkan Model ADDIE. Sediakan dalamslaid powerpoint.  

HPK2 (CLO2)
HP2, HP6, HP10, KKG5, KMD4, KMU1) 

0 comments:

Post a Comment